Wikia


Fuck the Dealer
FucktheDealer
Categorie
Kaartspellen
Moeilijkheid
★★☆☆☆
Aantal Spelers
Spelers
Benodigdheden
Kaartico 52


Fuck the Dealer is een kaartspel dat voornamelijk draait om geluk. Het wordt gespeeld met een volledig deck kaarten op volgorde van 2 tot Aas.

RegelsEdit

De eerste dealer wordt willekeurig (of door middel van het verliezen van een ander spel) gekozen en schudt het deck. De eerste speler links naast de dealer noemt een waarde van 2 tot Aas. De dealer bekijkt als enige de bovenste kaart van de stapel. Wanneer de speler de juiste kaart noemde, wordt deze open op tafel gelegd. Zo niet geeft de dealer aan of de kaart hoger of lager dan de genoemde kaart is. De speler mag een tweede keer raden. Hierna wordt de kaart onthuld en op tafel gelegd.
De kaarten op tafel worden op volgorde gesorteerd zodat eenieder kan zien welke kaarten uit het spel zijn. Wanneer alle 4 de kleuren van één kaart op tafel liggen, wordt dit stapeltje van 4 omgedraaid.
De dealer wordt uit zijn rol ontheven wanneer drie maal achter elkaar de kaart niet geraden wordt, hij/zij geeft dan de stock kaarten door aan de eerste speler links. De nieuwe dealer gaat verder met de speler die als volgt aan de beurt zou zijn geweest bij de oude dealer.

DrinkenEdit

  • Wanneer de speler in de eerste beurt de juiste kaart raadt, drinkt de dealer 2 slokken.
  • Wanneer de speler in de tweede beurt de juiste kaart raadt, drinkt de dealer 1 slok.
  • Wanneer de speler de kaart niet raadt, drinkt de speler 1 slok.

Slokken kunnen wanneer gewenst vervangen worden door bijvoorbeeld shotjes of verdubbeld worden naar eigen inzicht.

Extra regelsEdit

Er zijn een aantal regels die vaker gebruikt worden om het spel een andere draai te geven:

Afstand = Aantal slokkenEdit

Bij deze regel moet de speler net zoveel slokken drinken als het verschil tussen de werkelijke en laatstgenoemde kaart. Wanneer de speler dus bij de tweede beurt "8" gokt en het is een boer, dan drinkt de speler 3 slokken.

OCDEdit

Wanneer er voor de tweede, derde en vierde keer een kaart getrokken wordt van een waarde die al op tafel ligt, wordt deze netjes erop gelegd waardoor niet meer zichtbaar is hoeveel kaarten van die waarden al uit de stock zijn. Zo moeten spelers onthouden hoeveel kaarten er per waarde getrokken zijn.

Kaarten DichtEdit

Om het nog moeilijker te maken dan de OCD regel worden de kaarten niet meer naast elkaar op tafel gelegd, maar netjes gestapeld op elkaar. Hierdoor is alleen de laatst getrokken kaart zichtbaar. De spelers moeten onthouden welke kaarten er uit het spel zijn.

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.