Drankspellen wiki
Advertisement
Rage Cage aka Stresspong, Slap Cup
Categorie
Overige
Moeilijkheid
★★☆☆☆
Aantal Spelers
Spelers.svg
Benodigdheden
Beerpong cups
2 Balletjes
Grote tafel

Rage Cage is een spel dat met een grote groep gespeeld kan worden. Het doel is om het balletje in het bekertje te krijgen en vooral om niet ingehaald te worden.

Regels[]

De cups (er is geen vast aantal, maar hoe meer cups hoe langer het spel duurt) wordt in het midden van de tafel gezet en gedeeltelijk gevuld. De middelste cup wordt geheel gevuld. Twee spelers die tegenover elkaar aan de tafel staan krijgen een balletje. De hele groep roept "Rage... Cage!" en beide spelers met een balletje nemen een cup uit het midden en drinken deze zo snel mogelijk leeg. Ze zetten vervolgens de cup neer op tafel en proberen het balletje met een stuit in de cup te krijgen. Lukt hen dit mogen ze de cup met balletje doorgeven aan hun linkerbuurman. Wanneer een van de twee spelers die bezig is ingehaald wordt (dat wil zeggen de rechterbuurman is eerder klaar en kan de cup in de andere cup zetten) heeft diegene verloren. De verliezer geeft de cup aan de speler die direct tegenover hem aan tafel staat en neemt een nieuwe cup uit het midden die leeggedronken moet worden en hiermee begint hij/zij opnieuw terwijl de tegenstander direct kan beginnen als de cup doorgegeven wordt.

Wanneer een speler bij de eerste poging, dus direct na het ontvangen van de cup en balletje, de bal erin krijgt, mag de cup aan ieder willekeurig persoon aan tafel (met uitzondering van de andere actieve speler) gegeven worden.

Als een balletje onverhoopt in een van de gevulde cups terecht komt moet deze eerst leeggedronken en in de andere cup geplaatst worden alvorens verder te gaan met gooien.

Gedurende het spel wordt een stapel cups (die waar steeds de winnende speler de cup in plaatst) gevormd, hierdoor wordt het voor één actieve speler steeds lastiger om het balletje in de cup te krijgen.

Advertisement