Drankspellen wiki
Advertisement
Stef Stuntpiloot aka Steffen
StefStuntpiloot.jpg
Categorie
Bordspellen
Moeilijkheid
★★★★☆
Aantal Spelers
Spelers.svg  4
Benodigdheden
Bordico.svg Stef Stuntpiloot

Stef Stuntpiloot (Duits: Looping Louie) is van origine een gezelschapsspel dat uitgegeven wordt door Hasbro. Het bestaat uit een motorblok dat een vliegtuigje aan een arm laat ronddraaien en vier wippen die de spelers moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat Stef (de piloot van het vliegtuigje) geen kippen van het dak van hun schuur afstoot.

Regels[]

Vier spelers nemen plaats achter de vier schuren en plaatsen elk drie kippen op het dak (bij een verloren kip kan een drankmuntje goed als vervanging gebruikt worden). Stef wordt rechtop gezet en de motor wordt aangezet, vanzelf vliegt Stef omlaag en begint rondjes te vliegen. Met behulp van de wip proberen spelers niet alleen hun eigen kippen te beschermen maar ook de kippen van de andere spelers van het dak te laten stoten door Stef. Wanneer een speler alle drie de kippen kwijt is ligt hij/zij uit het spel. Degene die als laatste overblijft is de winnaar.

Drinken[]

De hoeveelheid drank die bij dit spel gedronken wordt verschilt van kroeg tot kroeg en van vriendenkring tot vriendenkring. Onderstaande is dus een leidraad die zelf aangepast kan worden.
Bij elke kip die van het dak gestoten wordt drinkt de speler 1 slok en bij verlies drinkt de speler een adtje. Voor elke kip die bij de winnaar overblijft mag deze aan de andere spelers een slok uitdelen.

Varianten[]

8 Spelers[]

Fans van Stef Stuntpiloot hebben een adapter ontworpen die m.b.v. een 3D printer gemaakt kan worden en je in staat stelt om nog 4 schuren aan het spel te koppelen waardoor je met 8 spelers kunt spelen.

Deze adapter kan je online downloaden of bestellen via: Thingiverse, 3DWise of Drankspelkopen.nl

Advertisement